Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

F1 Barcelona live: Volg de race met livetiming

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1 Barcelona live: Volg de race met livetiming

Piastri vol onbegrip na Gasly-besluit: "Kon mijn ogen niet geloven"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Piastri vol onbegrip na Gasly-besluit: "Kon mijn ogen niet geloven"

Hülkenberg blij met P9: "Had niet veel meer in gezeten"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hülkenberg blij met P9: "Had niet veel meer in gezeten"

Fernando Alonso start vanuit pitstraat na motorwissel in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Fernando Alonso start vanuit pitstraat na motorwissel in Barcelona

Alonso hard voor Aston Martin en Honda: "We hebben slechtste auto en motor"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Alonso hard voor Aston Martin en Honda: "We hebben slechtste auto en motor"

Twee verborgen factoren die "een groot effect" op F1 Grand Prix van Barcelona hebben

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Twee verborgen factoren die "een groot effect" op F1 Grand Prix van Barcelona hebben

24 uur van Le Mans, 11.00 uur: Drie Nederlanders aan de leiding tijdens safety car-fase

WEC
24 uur van Le Mans
24 uur van Le Mans, 11.00 uur: Drie Nederlanders aan de leiding tijdens safety car-fase

Norris tempert verwachtingen: "Ferrari nog buiten bereik"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Norris tempert verwachtingen: "Ferrari nog buiten bereik"

Grosjean: "Haas winnaar van Formule 1 Grand Prix 2”

Romain Grosjean is uitermate tevreden met zijn optreden in de Grand Prix van Oostenrijk. De Haas-coureur eindigde als best of the rest op de zesde plaats.

Romain Grosjean, Haas F1 Team VF-17
Kimi Raikkonen, Ferrari SF70H, in gevecht met Romain Grosjean, Haas F1 Team VF-17, voor Sergio Perez
Lewis Hamilton, Mercedes-Benz F1 W08  en Romain Grosjean, Haas F1 Team VF-17
Romain Grosjean, Haas F1 Team VF-17
Kimi Raikkonen, Ferrari SF70H, battles Romain Grosjean, Haas F1 Team VF-17. Felipe Massa, Williams F

In de kwalificatie maakte de Fransman al indruk met een sterk optreden en dat kunststukje herhaalde hij op zondagmiddag. In de openingsfase klom Grosjean op tot de vierde plaats maar hij moest uiteindelijk Mercedes-coureur Lewis Hamilton en Ferrari-man Kimi Raikkonen laten gaan. Toch eindigde de Haas-coureur naast de traditionele topteams als enige in dezelfde ronde als de winnaar.

“Het was een heel goede, zeer sterke eerste helft van de race. Ik reed zelfs even op de vierde plaats”, blikte Grosjean terug. “Het waren een paar leuke ronden. Ik kon spelen met de auto en een aantal plaatsen winnen. Uiteraard was het onmogelijk om Lewis en Kimi achter me te houden maar ik had een geweldig duel met Perez. Hij was behoorlijk snel en we moesten constant op de limiet rijden. De auto gedroeg zich goed. We waren best of the rest, dus we hebben ‘Formule 1 Grand Prix 2’ gewonnen!”

Grosjean concludeerde dat de goede vorm van Haas op de Red Bull Ring veroorzaakt werd door het vinden van het juiste window voor de banden en downforce: “Er is een aantal dingen dat we moeten verbeteren, maar zodra we de banden kunnen laten werken en het juiste downforceniveau te pakken hebben, zijn we zeer competitief”, legde de Fransman uit. “Als alles op de juiste plaats valt, zijn we sterk. Het is gewoonweg ervaring. Alles heeft een window, soms missen we dat window gewoon. Maar het is pas onze 28e of 29e race. Er zou een update moeten komen voor Silverstone dus dat kan nog leuk worden.”

 

Net binnen

Vorig artikel Hamilton was het snelst tijdens de GP van Oostenrijk
Volgend artikel Red Bull stelt onderzoek in naar koppelingsprobleem Verstappen

Beste reacties