Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

De nieuwe aanpak van Marc Márquez na zijn schouderblessure

MotoGP
GP van Hongarije
De nieuwe aanpak van Marc Márquez na zijn schouderblessure

Wolff: "Als Hamilton leidt na de start, wordt het lastig"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Wolff: "Als Hamilton leidt na de start, wordt het lastig"

Foto's: De zaterdag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Foto's: De zaterdag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

Verstappen verrast zichzelf: "P5 beter dan verwacht"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Verstappen verrast zichzelf: "P5 beter dan verwacht"

Russell over ijzersterke pole in Barcelona: "Ik voel me weer mezelf"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Russell over ijzersterke pole in Barcelona: "Ik voel me weer mezelf"

Leclerc na crash: "Ik schaam me, het moet zwaar zijn om mij te steunen"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Leclerc na crash: "Ik schaam me, het moet zwaar zijn om mij te steunen"

De startopstelling voor de Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
De startopstelling voor de Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Uitslag: Kwalificatie Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Uitslag: Kwalificatie Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië
Breaking news

Glock noemt halo ‘een verschrikking’, Rosberg voorstander

Timo Glock deelt de kritiek op de halo, de drietand die dit jaar haar intrede doet in de Formule 1 om het hoofd van de coureurs meer bescherming te bieden. De voormalig F1-coureur vindt het systeem om esthetische redenen maar niets.

Antonio Giovinazzi, Haas F1 Team VF-17 en halo
De halo op de McLaren MCL32
Nico Rosberg, Mercedes-Benz Ambassadeur
Persconferentie: Timo Glock, BMW Team RMG, BMW M4 DTM

“Wat betreft de veiligheid is de halo natuurlijk de juiste keuze, maar optisch gezien vind ik het een verschrikking”, aldus Glock tegen RTL. “Naar mijn mening neemt het de schoonheid van een auto volledig weg, dat vind ik jammer.” De oud-coureur van Jordan, Toyota, Virgin en Marussia snapt wel dat er aan de veiligheid gewerkt blijft worden. “Maar een beetje gevaar hoort bij de sport. Daarom zou ik het fijn vinden als er een andere oplossing wordt gevonden.” Glock voelt meer voor het windscherm, dat onlangs een succesvolle test onderging in de IndyCar maar afgelopen zomer werd afgetest door de Formule 1.

Nico Rosberg, vanaf komend seizoen evenals Glock analist bij RTL Duitsland, is wel een voorstander van de halo. “Natuurlijk ziet het er niet goed uit, voor de puristen zal het in het begin inderdaad verschrikkelijk zijn”, reageert de wereldkampioen van 2016. Volgens Rosberg is het niet meer dan logisch dat een volledig gebruiksklaar systeem wordt ingezet als dit mensenlevens kan redden. Als de halo van tafel geveegd zou zijn, dan waren de gevolgen van zware ongelukken lastig te verdedigen geweest, stelt Rosberg.

“Je moet het wel op de auto’s schroeven, voor de veiligheid van de rijders is het een enorme verbetering. Daarom begrijp ik het wel dat de halo wordt ingezet”, aldus Rosberg, die niet bang is dat het apparaat het zicht van de coureurs verslechtert. “Als rijder zou ik blij zijn geweest met de halo.”

 

Net binnen

Vorig artikel Marko twijfelt over titelkansen van Red Bull Racing
Volgend artikel Haas profiteert zakelijk van Formule 1: “Interesse van andere teams”

Beste reacties