Russell met dubbel gevoel naar huis: "Dit is waar racen om draait"
George Russell verlaat Montreal met een dubbel gevoel. De Mercedes-coureur vocht een 'geweldig' duel uit met teamgenoot KimI Antonelli, maar viel in leidende positie uit met een technisch probleem.
Foto: Brett Farmer / LAT Images via Getty Images
Nadat hij rondenlang met teamgenoot Andrea Kimi Antonelli had gevochten, viel George Russell in de 30e ronde van de Canadese Grand Prix uit met een technisch probleem. De Italiaan kon na het uitvallen van Russell onbedreigd naar zijn vierde opeenvolgende Grand Prix-zege rijden.
Russell kon na afloop nauwelijks bevatten wat er was gebeurd. "Eerlijk gezegd ben ik met stomheid geslagen", zei hij tegen Sky Sports. "Alles viel ineens uit. Ik ging de bocht in, de motor stopte, geen elektronica, geen normale remmen."
Ondanks de enorme teleurstelling probeerde Russell ook het positieve te zien. "Ik ben eerlijk gezegd trots op mijn weekend. Ik had pole voor de sprintrace, won die sprintrace ook en pakte vervolgens pole voor de Grand Prix."
Russell was net als Antonelli die vanaf P2 startte, niet goed weg toen om even na 22.00 uur de startlichten doofden op het Circuit Gilles Villeneuve. De twee Mercedes-coureurs werden nog voor de eerste bocht ingehaald door Lando Norris die echter al snel naar binnen moest omdat de intermediates waarop hij stond, eraan gingen.
Russell kon de leiding overnemen en vocht vervolgens rondenlang met Antonelli op het scherp van de snede voor de overwinning. Tot het in ronde 30 dus misging.
George Russell en Andrea Kimi Antonelli in fel gevecht.
Foto door: Steven Tee / LAT Images via Getty Images
"Ik lag aan de leiding toen ik uitviel en had een geweldig gevecht met Kimi. Van mijn kant heb ik niet het gevoel dat ik iets meer had kunnen doen", aldus Russell die had genoten van het duel.
"Ik vond het geweldig, eerlijk gezegd. Ik heb er echt van genoten. Het voelde als de kartdagen", zei Russell. "Geen contact, hard racen, heel dicht op elkaar. Dit is waar racen om draait. Ik had dat gevecht graag nog dertig ronden langer gevoerd. Ik vertrek met een tevreden gevoel over mijn prestatie, al ben ik natuurlijk ontzettend gefrustreerd over wat er gebeurd is."
Na Russells uitvalbeurt lag de weg open voor Antonelli, die zonder verdere problemen zijn zegereeks uitbreidde. Achter de Mercedes-coureur greep Lewis Hamilton in de slotfase nog de tweede plaats door Max Verstappen te verschalken.
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties