Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Brembo verrast door kritiek Leclerc: "Te vroeg voor conclusies"

Formule 1
GP van Monaco
Brembo verrast door kritiek Leclerc: "Te vroeg voor conclusies"

Norris blijft ondanks nieuwe uitvalbeurt geloven in F1-titel 2026

Formule 1
GP van Monaco
Norris blijft ondanks nieuwe uitvalbeurt geloven in F1-titel 2026

Winnaars en verliezers van de chaotische Grand Prix van Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Winnaars en verliezers van de chaotische Grand Prix van Monaco

MotoGP vergroot ruimte tussen startrijen vanaf Duitse Grand Prix

MotoGP
MotoGP vergroot ruimte tussen startrijen vanaf Duitse Grand Prix

Ferrari verklaart opmerkelijke strategie Leclerc tijdens GP Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Ferrari verklaart opmerkelijke strategie Leclerc tijdens GP Monaco

Wie het slechtst heeft geslapen na MotoGP Hongarije: Franco Morbidelli

MotoGP
GP van Hongarije
Wie het slechtst heeft geslapen na MotoGP Hongarije: Franco Morbidelli

Red Bull-teambaas: "Wilden motor Max Verstappen al na Monaco vervangen"

Formule 1
GP van Monaco
Red Bull-teambaas: "Wilden motor Max Verstappen al na Monaco vervangen"

Wanneer is de volgende F1-race? De volledige kalender voor 2026

Formule 1
Wanneer is de volgende F1-race? De volledige kalender voor 2026

Russell duwt McLaren naar favorietenrol voor F1-seizoen 2025

Welk Formule 1-team staat er het beste voor bij de start van het nieuwe seizoen? George Russell vermoedt dat de constructeurskampioen van 2024 weer hoge ogen gaat gooien.

Oscar Piastri, McLaren

Het afgelopen Formule 1-seizoen was een spannende met vier teams die op een goede dag mee konden doen om de Grand Prix-zeges. Vanwege de stabiele reglementen luidt de verwachting dat de verschillen ook in 2025 weer klein zijn aan kop van het veld, maar dat betekent niet dat er geen favoriet is om met de wereldtitels aan de haal te gaan. Afgaande op de wintertests lijkt McLaren goede papieren te hebben en dat heeft George Russell ook gezien. "McLaren zag er zonder twijfel met afstand het sterkste uit. Vooral hun race pace ziet er best indrukwekkend uit", oordeelt de Mercedes-coureur in gesprek met BBC Sport.

Problemen van W15 opgelost met W16?

Vorig jaar bevond F1 zich in de unieke situatie dat vier teams minimaal vier Grand Prix-zeges wisten binnen te halen. Van dat gezelschap was Mercedes met vier zeges - twee voor Russell en twee voor Hamilton - het minst succesvol. De Duitse fabrikant had met de W15 een bolide ontwikkeld die niet onder alle omstandigheden even goed voor de dag kwam. Hoe warmer het werd, hoe minder goed de Mercedes-bolide in de regel presteerde. Het mag dan ook geen grote verrassing zijn dat de zeges in Silverstone, Spa-Francorchamps en Las Vegas werden behaald in koele tot koude omstandigheden.

Het zijn zaken die Mercedes met het nieuwe ontwerp, de W16, graag heeft willen aanpakken. Dat geldt ook voor het onderstuur waar de bolide vorig jaar in langzame bochten mee kampte. Tijdens de tests in Bahrein heeft Russell de veranderingen goed aan de tand kunnen voelen en hij is gematigd positief. "Op de hele auto zijn zeker verbeteringen doorgevoerd, daar is geen twijfel over. Natuurlijk is er wel altijd iets waaraan gewerkt moet worden", oordeelt de drievoudig Grand Prix-winnaar. "Vorig jaar hadden we wat moeite met onderstuur in langzame bochten. Er zijn tekenen dat we daar nog steeds tegen vechten, maar we denken ook dat we nog wat dingen achter de hand hebben om het op te lossen. Al met al voelt de auto echter een beetje beter aan."

Meer Formule 1-nieuws:

Net binnen

Vorig artikel Uitgelegd: Wat Hamilton bij Ferrari heeft veranderd aan zijn F1-stuur
Volgend artikel Hoe Cadillac F1 zich nu in een 'aanzienlijk betere' positie bevindt

Beste reacties