Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Hülkenberg verklaart bizarre oorzaak uitvalbeurt: "Nog nooit meegemaakt"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hülkenberg verklaart bizarre oorzaak uitvalbeurt: "Nog nooit meegemaakt"

Colapinto teruggezet naar P10 na straf voor gele vlag in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Colapinto teruggezet naar P10 na straf voor gele vlag in Barcelona

Elkann prijst Hamilton en Ferrari na emotionele zege in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Elkann prijst Hamilton en Ferrari na emotionele zege in Barcelona

Vasseur: "Hamilton had ook zonder VSC de race gewonnen"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Vasseur: "Hamilton had ook zonder VSC de race gewonnen"

Foto's: De zondag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Foto's: De zondag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

De Vries keek slotfase Le Mans niet: "Ik bleef maar kleding opvouwen"

WEC
24 uur van Le Mans
De Vries keek slotfase Le Mans niet: "Ik bleef maar kleding opvouwen"

Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Barcelona

Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Hongarije en Turkije waren twee compleet verschillende races. In Hongarije ging het erg goed, tot het ineens hard ging regenen. Eigenlijk zijn deze situaties heel erg goed voor ons, omdat we dan punten kunnen scoren. Maar het pakte anders uit. De banden waren niet heel erg goed in de regen. Het ging beter toen het droger werd, maar we werden negende, vlak buiten de punten.

Er zat even wat tijd tussen de twee races, dus ik kon even op vakantie met wat vrienden. Dat was goed, even mijn gedachten verzetten. Toen was er weer werk aan de winkel in Portugal met wat sponsors, voor ik naar Turkije vertrok. Het was er erg heet, maar het is een fantastische baan. Alles zit in dit circuit. We besloten op de hardere banden te gaan rijden en richtten ons op de race. Maar ik crashte in de eerste bocht met Sato. Erg frustrerend. Je werkt het hele weekend hard met je team om een goed resultaat neer te zetten en in de eerste bocht ben je klaar. Maar ook dat hoort bij deze sport. Monza gaat niet makkelijk worden. Onze auto is niet echt ontworpen voor deze hele snelle circuits. Misschien krijgen we nog een upgrade voor de motor.

In de kwalificatie zijn er vaak problemen met het elkaar in de weg rijden. Er wordt veel over gesproken in de rijdersvergadering. Als je in je in- of outlap zit, moet je uit de weg gaan. Maar zodra we op de baan zijn, lijken veel mensen het vergeten te zijn. Ik had een paar keer een probleem met Coulthard. We hebben met elkaar gepraat en hij bood zijn excuses aan. Natuurlijk weet ik dat niemand het met opzet doet, maar ze moeten niet vergeten wat afgesproken is. Coureurs van snelle teams lijken soms te vergeten dat wij ook onze race rijden. Ze denken dat ik ze ga ophouden en proberen daarom in hun inlap voor me te blijven. Maar dat is onzin. Zodra ik klaar ben met mijn ronde, geef ik ze alle ruimte.

De laatste tijd kijk ik met de engineers veel naar de auto van volgend jaar. Het ziet er goed uit. Ik zie geen reden om van team te veranderen. Alles is op dit punt onder controle. Mijn management maakt nu de contracten rond. Het is vrijwel zeker dat ik hier volgend jaar rijd. Het is goed om met dezelfde mensen door te werken. Ik denk dat Christijan ook blijft. Het zou goed zijn. We kennen elkaar nu al en we jagen elkaar het hele jaar op. Dat zal in 2007 niet anders zijn en dat is wat het team wil. Zowel Alex Schnaider als de mogelijke nieuwe eigenaars willen het team behouden. Mijn management heeft met beide partijen gesproken.

Hopelijk kunnen we deze maand, met hoogte- en dieptepunten, mooi afsluiten in Monza.

Net binnen

Vorig artikel Berger: "Schumacher, het is tijd om te stoppen"
Volgend artikel Bell: "We kunnen ons geen fouten veroorloven"

Beste reacties