Gastaldi blij dat Lotus samenwerking aangaat met Renault
Federico Gastaldi van Lotus vindt het positief dat de Britse renstal weer een samenwerking met Renault nadert. Met die reünie is ook de toekomst van het team een stuk zekerder. Beide firma's zijn druk met elkaar in gesprek en hebben een intentieverklaring ondertekend dat Renault een meerderheidsbelang zal nemen in Lotus
"Het lijkt erop dat we weer gaan trouwen. Dat is interessant, want we hebben eerdere relaties gehad", aldus Gastaldi, die daarmee verwijst naar het Renault-team van 2002 tot en met 2009. "Het is goed voor de sport en positief voor Enstone dat een historisch merk als Renault zich weer sterker wil maken in de Formule 1. Het klopt dat we allebei in de afgelopen jaren wat klappen hebben gehad, maar we hebben ook hoogtepunten gekend en dat motiveert ons om weer samen ten strijde te trekken en om aan iedereen te laten zien wat we kunnen."
Ook technisch directeur Nick Chester is enthousiast over de recente ontwikkelingen. "Er liggen spannende tijden voor ons", aldus de Brit. "We hebben een aantal jaren intensief samengewerkt met Renault, dus dit wordt een geweldige nieuwe fase in onze werkrelatie. Er is nog veel werk te verzetten voor volgend jaar, dus het is zeker geen saaie boel in Enstone."
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties