Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"

Pirelli probeert geen ‘Márquez-band’ te ontwikkelen voor MotoGP 2027

MotoGP
Pirelli probeert geen ‘Márquez-band’ te ontwikkelen voor MotoGP 2027

Winnaars en verliezers van een spannende F1 Grand Prix van Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Winnaars en verliezers van een spannende F1 Grand Prix van Barcelona

Ook Mercedes wil Monaco-resultaat aanvechten: Right of review na straf Russell

Formule 1
GP van Monaco
Ook Mercedes wil Monaco-resultaat aanvechten: Right of review na straf Russell

Wolff over Hamiltons revival: "Misschien helpt de nieuwe vriendin"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Wolff over Hamiltons revival: "Misschien helpt de nieuwe vriendin"

Vijf conclusies na een turbulente GP van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Vijf conclusies na een turbulente GP van Barcelona-Catalonië

F1-update: Het verhaal achter Hamiltons Ferrari-zege, Red Bull bevestigt volgende upgrade

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1-update: Het verhaal achter Hamiltons Ferrari-zege, Red Bull bevestigt volgende upgrade

Norris luidt alarmklok: "Ferrari zou iedereen vernederen"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Norris luidt alarmklok: "Ferrari zou iedereen vernederen"

Federico Gastaldi van Lotus vindt het positief dat de Britse renstal weer een samenwerking met Renault nadert. Met die reünie is ook de toekomst van het team een stuk zekerder. Beide firma's zijn druk met elkaar in gesprek en hebben een intentieverklaring ondertekend dat Renault een meerderheidsbelang zal nemen in Lotus

"Het lijkt erop dat we weer gaan trouwen. Dat is interessant, want we hebben eerdere relaties gehad", aldus Gastaldi, die daarmee verwijst naar het Renault-team van 2002 tot en met 2009. "Het is goed voor de sport en positief voor Enstone dat een historisch merk als Renault zich weer sterker wil maken in de Formule 1. Het klopt dat we allebei in de afgelopen jaren wat klappen hebben gehad, maar we hebben ook hoogtepunten gekend en dat motiveert ons om weer samen ten strijde te trekken en om aan iedereen te laten zien wat we kunnen."

Ook technisch directeur Nick Chester is enthousiast over de recente ontwikkelingen. "Er liggen spannende tijden voor ons", aldus de Brit. "We hebben een aantal jaren intensief samengewerkt met Renault, dus dit wordt een geweldige nieuwe fase in onze werkrelatie. Er is nog veel werk te verzetten voor volgend jaar, dus het is zeker geen saaie boel in Enstone."

Net binnen

Vorig artikel Key te spreken over Verstappen: "Samenwerking gaat goed"
Volgend artikel Hamilton hoopt ook in Rusland goede auto te hebben

Beste reacties