Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Verstappen overweegt deelname aan de 24 uur van Spa en vraagt de organisatoren om een botsing met de F1 te vermijden

Formule 1
GP van Oostenrijk
Verstappen overweegt deelname aan de 24 uur van Spa en vraagt de organisatoren om een botsing met de F1 te vermijden

Ocon trekt zich "geen moer" aan van degenen die twijfelen aan zijn F1-toekomst

Formule 1
GP van Oostenrijk
Ocon trekt zich "geen moer" aan van degenen die twijfelen aan zijn F1-toekomst

Hoe 'beste relatie met FIA sinds Whiting' F1-coureurs hielp in de strijd tegen strafpunten

Formule 1
Hoe 'beste relatie met FIA sinds Whiting' F1-coureurs hielp in de strijd tegen strafpunten

Wat Alonso verbazingwekkend vindt aan "onbeperkte upgrades" van rivaliserende F1-teams

Formule 1
GP van Oostenrijk
Wat Alonso verbazingwekkend vindt aan "onbeperkte upgrades" van rivaliserende F1-teams

Hoe bezorgd zijn F1-concurrenten eigenlijk over de vooruitgang en motorupgrade van Ferrari?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Hoe bezorgd zijn F1-concurrenten eigenlijk over de vooruitgang en motorupgrade van Ferrari?

MotoGP-rijders bezorgd dat holeshot-verbod startincidenten niet zal voorkomen

MotoGP
Bandentest Brno
MotoGP-rijders bezorgd dat holeshot-verbod startincidenten niet zal voorkomen

FIA dwingt Mercedes om diffuser aan te passen na klachten van F1-rivalen

Formule 1
GP van Oostenrijk
FIA dwingt Mercedes om diffuser aan te passen na klachten van F1-rivalen

F1-update: Mercedes moet diffuser aanpassen, hoe cruciaal is Red Bulls update voor Verstappen?

Formule 1
GP van Oostenrijk
F1-update: Mercedes moet diffuser aanpassen, hoe cruciaal is Red Bulls update voor Verstappen?

Gasly zet grote stap: “Ik heb genoten van dit weekend”

Pierre Gasly verscheen na de Grand Prix van Groot-Brittannië met een tevreden gevoel bij de media. De Red Bull-coureur eindigde in de race op Silverstone als vierde, zijn beste resultaat van het seizoen.

Pierre Gasly, Red Bull Racing RB15, en Sebastian Vettel, Ferrari SF90

“Dit is met afstand mijn beste weekend van het seizoen, dus daar kunnen we blij mee zijn”, aldus Gasly tegenover onder meer Motorsport.com. “Na de Grand Prix van Oostenrijk is er veel gebeurd. Ik heb veel gesprekken met het team gehad om te kijken hoe we het hele plaatje kunnen verbeteren. We hebben wat veranderingen doorgevoerd en vanaf de eerste sessie hier was te zien dat we een grote stap voorwaarts hebben gezet. De vrijdag was sterk, de zaterdag was sterk en de zondag was sterk. Ik heb veel meer genoten van dit weekend, dus ik denk dat we tevreden kunnen zijn met de stap die we hebben gezet.”

Een serie kleine veranderingen heeft volgens Gasly het verschil gemaakt. “Het was niet één groot ding, het waren veel kleine dingen die we hebben geprobeerd op te lossen en te maximaliseren. Het was niet perfect, maar we hebben op elk terrein een grote stap gezet. We moeten nog wel die laatste stap vinden om op het podium te komen, maar dit weekend was uitstekend”, vervolgde Gasly. Hij finishte 4,5 seconde achter Charles Leclerc voor P3. “Ik heb echt genoten van vandaag en ben blij met mijn vierde plek, al ben ik als competitieve jongen wel een beetje teleurgesteld dat ik het podium op een paar seconden heb gemist. Maar we moeten naar het hele plaatje kijken en dit weekend is een grote stap vooruit.”

Lees ook:

Halverwege de race maakte Gasly plaats voor zijn teamgenoot Max Verstappen voor P4. Dat gaf laatstgenoemde de kans op jacht te gaan naar Sebastian Vettel voor P3. Verstappen wist Vettel vervolgens ook te passeren, maar kort daarna maakten de twee contact. Daardoor schoof Gasly twee plaatsen naar voren, al was dat ‘slechts’ P4. Leclerc had hem een ronde voor de touché tussen Vettel en Verstappen namelijk ingehaald. “Max en ik reden op een andere strategie, dus we dachten dat het beter was voor het grotere plaatje”, verklaarde Gasly waarom Verstappen hem voorbij mocht. “Misschien hebben we daar wat tijd verloren, wat een verschil had kunnen maken. Het was echter niet veel.”

Gasly reed vrijwel de hele wedstrijd met een licht beschadigde auto, na een touché met Lando Norris bij de start. “Er zaten wat krassen op de vloer, zo heb ik na de race gezien”, vertelde Gasly. “Het had erger kunnen zijn en ik weet ook niet of het veel invloed heeft gehad op ons tempo. Ik was nog best snel, dus ik denk niet dat het van invloed is geweest.”

Met medewerking van Jonathan Noble

Net binnen

Vorig artikel Hamilton ging tegen wisseladvies Mercedes in
Volgend artikel Albon kon door motorprobleem geen tweede pitstop maken

Beste reacties