Bortoleto ziet 24-uursrace met Verstappen en Alonso wel zitten
Gabriel Bortoleto heeft er wel oren naar om ooit samen met Max Verstappen en Fernando Alonso aan een 24-uursrace deel te nemen. "Dat zou heel cool zijn."
Foto: VLN
Hoewel de focus van de Braziliaanse rookie voorlopig nog volledig op de Formule 1 ligt, leeft bij hem zeker de wens om in de toekomst een keer een 24-uursrace te rijden. En dan het liefst met zijn simvriend Max Verstappen en mentor Fernando Alonso.
Bortoleto werd hiernaar gevraagd naar aanleiding van Verstappens optreden op de Nürburgring-Nordschleife van afgelopen weekend. De Nederlander behaalde samen met Chris Lulham – van origine een simracer – een overtuigende zege in wat zijn eerste GT3-race was op het legendarische circuit.
Bortoleto heeft de race met interesse gevolgd. "Het verraste me niet", zegt hij tijdens de mediadag voor de Grand Prix van Singapore over de overwinning van Verstappen. "Hij wint in F1, waarom zou hij dan niet winnen in GT3? Hij had volgens mij eerder al een record op de Nordschleife verbroken, zij het onofficieel, dus ik verwachtte wel dat hij het goed zou doen in die race. En Chris deed het ook geweldig. Hoe hij de stap vanuit de simracewereld naar het echte circuit heeft gemaakt, is fantastisch. Hoe hij de laatste tijd in de races presteert, is zeer indrukwekkend."
Verstappen steekt niet onder stoelen of banken dat hij graag aan de 24 uur van de Nürburgring wil deelnemen. Gevraagd of hij zichzelf ooit als teamgenoot van de Nederlander ziet in een dergelijke race, reageert Bortoleto enthousiast: "Dat zou ik geweldig vinden. Het is iets wat ik absoluut in de toekomst wil doen. Maar nu nog niet. Ik ben net in de Formule 1 begonnen en wil hier een lange en hopelijk succesvolle carrière hebben. Het heeft nu dus nog niet mijn focus. Maar later zou ik heel graag samen met hem een auto delen. Misschien zelfs ook met Fernando. Dat zou echt heel cool zijn, om samen met hen een auto te delen."
Naast endurance zijn er nog veel andere dingen die Bortoleto in de toekomst zou willen proberen. "Sommige zaken staan hoger op mijn verlanglijstje dan andere, maar in de basis wil ik alles wel een keer proberen", aldus Bortoleto. In tegenstelling tot Verstappen, die racen op ovals niet ziet zitten, wil de 20-jarige coureur ook de Indianapolis 500 niet op voorhand uitsluiten. "Iedereen weet dat het gevaarlijk is, de Indy 500, maar waarom zou je niet een beetje van die adrenaline willen voelen? Misschien dus ooit, maar dan pas ver in de toekomst. Voor nu is dat nog geen optie."
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties