Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Gasly krijgt alsnog derde plaats Monaco GP na succesvol FIA-beroep

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Gasly krijgt alsnog derde plaats Monaco GP na succesvol FIA-beroep

WEC-kalender voor 2027 uitgebreid na terugkeer Silverstone

WEC
24 uur van Le Mans
WEC-kalender voor 2027 uitgebreid na terugkeer Silverstone

Alonso hint op afscheid Formule 1: mogelijk laatste race in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Alonso hint op afscheid Formule 1: mogelijk laatste race in Barcelona

Hadjar reageert op mogelijk verlies Monaco-podium aan Gasly

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hadjar reageert op mogelijk verlies Monaco-podium aan Gasly

Alpine moet nog even wachten op FIA-uitspraak in zaak Gasly-Monaco

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Alpine moet nog even wachten op FIA-uitspraak in zaak Gasly-Monaco

F1-update: Max Verstappen verbaasd door ADUO-uitspraak, krijgt Gasly zijn podium terug?

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1-update: Max Verstappen verbaasd door ADUO-uitspraak, krijgt Gasly zijn podium terug?

FIA-president mikt op F1-auto's van slechts 630 kilogram in 2031

Formule 1
FIA-president mikt op F1-auto's van slechts 630 kilogram in 2031

Max Verstappen: "Weer weekend waarin je langzamer moet gaan om sneller te zijn"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Max Verstappen: "Weer weekend waarin je langzamer moet gaan om sneller te zijn"

Bortoleto ziet 24-uursrace met Verstappen en Alonso wel zitten

Gabriel Bortoleto heeft er wel oren naar om ooit samen met Max Verstappen en Fernando Alonso aan een 24-uursrace deel te nemen. "Dat zou heel cool zijn."

#31 Emil Frey Racing, Ferrari 296 GT3: Max Verstappen, Chris Lulham

Foto: VLN

Hoewel de focus van de Braziliaanse rookie voorlopig nog volledig op de Formule 1 ligt, leeft bij hem zeker de wens om in de toekomst een keer een 24-uursrace te rijden. En dan het liefst met zijn simvriend Max Verstappen en mentor Fernando Alonso.

Bortoleto werd hiernaar gevraagd naar aanleiding van Verstappens optreden op de Nürburgring-Nordschleife van afgelopen weekend. De Nederlander behaalde samen met Chris Lulham – van origine een simracer – een overtuigende zege in wat zijn eerste GT3-race was op het legendarische circuit.

Bortoleto heeft de race met interesse gevolgd. "Het verraste me niet", zegt hij tijdens de mediadag voor de Grand Prix van Singapore over de overwinning van Verstappen. "Hij wint in F1, waarom zou hij dan niet winnen in GT3? Hij had volgens mij eerder al een record op de Nordschleife verbroken, zij het onofficieel, dus ik verwachtte wel dat hij het goed zou doen in die race. En Chris deed het ook geweldig. Hoe hij de stap vanuit de simracewereld naar het echte circuit heeft gemaakt, is fantastisch. Hoe hij de laatste tijd in de races presteert, is zeer indrukwekkend."

Verstappen steekt niet onder stoelen of banken dat hij graag aan de 24 uur van de Nürburgring wil deelnemen. Gevraagd of hij zichzelf ooit als teamgenoot van de Nederlander ziet in een dergelijke race, reageert Bortoleto enthousiast: "Dat zou ik geweldig vinden. Het is iets wat ik absoluut in de toekomst wil doen. Maar nu nog niet. Ik ben net in de Formule 1 begonnen en wil hier een lange en hopelijk succesvolle carrière hebben. Het heeft nu dus nog niet mijn focus. Maar later zou ik heel graag samen met hem een auto delen. Misschien zelfs ook met Fernando. Dat zou echt heel cool zijn, om samen met hen een auto te delen."

Naast endurance zijn er nog veel andere dingen die Bortoleto in de toekomst zou willen proberen. "Sommige zaken staan hoger op mijn verlanglijstje dan andere, maar in de basis wil ik alles wel een keer proberen", aldus Bortoleto. In tegenstelling tot Verstappen, die racen op ovals niet ziet zitten, wil de 20-jarige coureur ook de Indianapolis 500 niet op voorhand uitsluiten. "Iedereen weet dat het gevaarlijk is, de Indy 500, maar waarom zou je niet een beetje van die adrenaline willen voelen? Misschien dus ooit, maar dan pas ver in de toekomst. Voor nu is dat nog geen optie."

Lees ook:

Net binnen

Vorig artikel Max Verstappen grapt in Singapore over F1-titel: "De kans is vijftig procent!"
Volgend artikel Norris waakt voor Verstappen: "Red Bull is terug op ons niveau"

Beste reacties