Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

González slaat toe met Moto2-zege Hongarije, punten voor Van den Goorbergh

Moto2
Balaton Park
González slaat toe met Moto2-zege Hongarije, punten voor Van den Goorbergh

"Een blije coureur rijdt snelle rondetijden": Bono over talent Antonelli

Formule 1
GP van Monaco
"Een blije coureur rijdt snelle rondetijden": Bono over talent Antonelli

BMW wil na Spa-dubbelslag ook op Le Mans voor verrassing zorgen

WEC
24 uur van Le Mans
BMW wil na Spa-dubbelslag ook op Le Mans voor verrassing zorgen

Bortoleto hard voor zichzelf na fout: "Misschien was ik te enthousiast"

Formule 1
GP van Monaco
Bortoleto hard voor zichzelf na fout: "Misschien was ik te enthousiast"

Hadjar met 'gemengde gevoelens' na F1-kwalificatie Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Hadjar met 'gemengde gevoelens' na F1-kwalificatie Monaco

Waarom zoveel F1-coureurs in Monaco wonen: meer dan alleen belastingvoordeel

Formule 1
GP van Monaco
Waarom zoveel F1-coureurs in Monaco wonen: meer dan alleen belastingvoordeel

Uitslag: Warm-up MotoGP Grand Prix van Hongarije

MotoGP
GP van Hongarije
Uitslag: Warm-up MotoGP Grand Prix van Hongarije

Legt Balaton Park zwakte Aprilia bloot? "Kunnen motor niet optimaal benutten"

MotoGP
GP van Hongarije
Legt Balaton Park zwakte Aprilia bloot? "Kunnen motor niet optimaal benutten"
Breaking news

F1 geeft meer details vrij over klimaatneutraal plan 2030

De Formule 1 heeft meer details onthuld over het plan om tegen het seizoen 2030 klimaatneutraal te zijn. Zo mogen de emissies van de auto's zelf slechts 0,7 procent bedragen van de totale voetafdruk van de sport.

Romain Grosjean, Haas VF-19 Team, en Daniil Kvyat, Toro Rosso STR14

De Formule 1 kondigde maandagnacht aan dat het vanaf 2030 CO2-neutraal wil zijn. Daar heeft het een plan voor opgesteld dat na maanden werk aan de teambazen werd voorgesteld in Mexico. Het plan omhelst niet alleen de efficiëntie van de auto's zelf, maar ook de hele karavaan daaromheen, gaande van de logistiek tot het energieverbruik in de fabrieken en op de circuits.

Lees ook:

"Naast de plannen om de voetafdruk van de F1-wagen en de activiteiten op het circuit te elimineren, ondernemen we stappen om de logistiek van de sport ultra-efficiënt te maken", luidt het statement. "We gaan ook naar kantoren, faciliteiten en fabrieken die voorzien worden van honderd procent hernieuwbare energie. Tegen 2025 zullen we er ook voor zorgen dat al onze evenementen duurzaam zijn. Dat betekent het gebruik van duurzame materialen, terwijl plastic voor eenmalig gebruik wordt verwijderd en al het afval wordt herbruikt, gerecycleerd of gecomposteerd." 

 

De F1 heeft berekend dat de ecologische voetafdruk van de sport in 2019 256.551 ton CO2 bedraagt, verdeeld over de volgende categorieën. 

Logistiek: 45.0%

“Logistiek en vervoer per land, zee en lucht van materiaal, wagens, paddock club en banden."

Vervoer personeel: 27.7%

“Het vervoer per land en lucht van personeel, de impact van hotels voor alle werknemers van de F1-teams en partners.”

Faciliteiten en fabrieken: 19.3%

“Alle door kantoren en faciliteiten beheerd en gebruikt door de Formule 1 en door de teams.”

Operationele kant evenementen: 7.3%

“Impact van alle evenementen, inclusief televisie-uitzendingen, support races, Paddock Club, energieverbruik van circuit generatoren van teams.”

Uitstoot F1-motoren: 0.7%

Tweestappenplan van de F1

Voor 2025:

- Gebruik van duurzaam materialen met hergebruik, recyclage of compostering van alle afval 

- Mogelijkheden voor elke fan om op een groene manier naar de race te komen 

- Circuits en faciliteiten die beter zijn voor het welzijn van de fan en voor de natuur 

- Kansen voor lokale bewoners en goede doelen om mee te doen 

Voor 2030:

- Racewagens die netto klimaatneutraal zijn 

- Ultra-efficiënte & low/zero carbon logistiek en reizen

- Kantoren, faciliteiten en fabrieken op 100% hernieuwbare energie

- Baanbrekende programma's CO2-sequestratie

Net binnen

Vorig artikel Gridstraf voor Leclerc in Brazilië vanwege motorwissel
Volgend artikel Alonso geniet van Verstappen: “Altijd in de aanvalsmodus”

Beste reacties