Ericsson: "Crash veroorzaakt door remproblemen"
Marcus Ericsson zegt dat remproblemen aan de basis liggen van zijn vreemde crash in Monaco tijdens de safety car. Ericsson ging rechtdoor bij Sainte Devote.
Ericsson probeerde de safety car in te halen om zich te ontdubbelen, maar ging de banden in. "Ik had problemen met de remmen", vertelt de Zweed aan Motorsport.com. "Voor de safety car uitreed waren de remmen behoorlijk oververhit. Zelfs achter de safety car was dat zo, aan lage snelheden. Het rempedaal begon langer en langer te worden. Toen ik de oproep kreeg om de safety car in te halen kon de remmen niet meer gebruiken en waren mijn banden ijskoud. Het was net slow motion. Ik kon de wagen niet stoppen en insturen."
Ericsson denkt dat het met de nieuwe generatie Pirelli-banden moeilijker is om het rubber op temperatuur te krijgen. "De banden zijn wat conservatiever. Elke keer je vertraagt, verlies je veel temperatuur", legt hij uit. "Je moet dus hard werken met de remmen om de banden op temperatuur te houden. Ik kon de remmen drie of vier ronden niet gebruiken door het remprobleem. Daardoor werden de banden zo koud dat ik rechtdoor ging."
Teamgenoot Pascal Wehrlein moest ook opgeven na een botsing met Jenson Button. Na Barcelona, waar Wehrlein nog punten scoorde, werd het een dramatisch weekend voor Sauber. De Zwitsers reden in Monaco nog niet door een plastic zak heen. "We kwamen gemiddeld een seconde per ronde te kort op het middenveld, dus dan weet je dat het moeilijk wordt. Onze racesnelheid was iets beter, maar te ver weg om iets te kunnen doen. We hebben gedaan wat we konden, maar het is niet goed afgelopen."
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties