Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

F1 Barcelona live: Volg de race met livetiming

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1 Barcelona live: Volg de race met livetiming

Piastri vol onbegrip na Gasly-besluit: "Kon mijn ogen niet geloven"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Piastri vol onbegrip na Gasly-besluit: "Kon mijn ogen niet geloven"

Hülkenberg blij met P9: "Had niet veel meer in gezeten"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hülkenberg blij met P9: "Had niet veel meer in gezeten"

Fernando Alonso start vanuit pitstraat na motorwissel in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Fernando Alonso start vanuit pitstraat na motorwissel in Barcelona

Alonso hard voor Aston Martin en Honda: "We hebben slechtste auto en motor"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Alonso hard voor Aston Martin en Honda: "We hebben slechtste auto en motor"

Twee verborgen factoren die "een groot effect" op F1 Grand Prix van Barcelona hebben

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Twee verborgen factoren die "een groot effect" op F1 Grand Prix van Barcelona hebben

24 uur van Le Mans, 11.00 uur: Drie Nederlanders aan de leiding tijdens safety car-fase

WEC
24 uur van Le Mans
24 uur van Le Mans, 11.00 uur: Drie Nederlanders aan de leiding tijdens safety car-fase

Norris tempert verwachtingen: "Ferrari nog buiten bereik"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Norris tempert verwachtingen: "Ferrari nog buiten bereik"

Ericsson: "Crash veroorzaakt door remproblemen"

Marcus Ericsson zegt dat remproblemen aan de basis liggen van zijn vreemde crash in Monaco tijdens de safety car. Ericsson ging rechtdoor bij Sainte Devote.

Marcus Ericsson, Sauber C36
Marcus Ericsson, Sauber
Marcus Ericsson, Sauber C36
Race retiree Marcus Ericsson, Sauber
Pascal Wehrlein, Sauber C36-Ferrari, Lance Stroll, Williams FW40, Marcus Ericsson, Sauber C36, Jenso
Marcus Ericsson, Sauber C36, Esteban Ocon, Sahara Force India F1 VJM10

Ericsson probeerde de safety car in te halen om zich te ontdubbelen, maar ging de banden in. "Ik had problemen met de remmen", vertelt de Zweed aan Motorsport.com. "Voor de safety car uitreed waren de remmen behoorlijk oververhit. Zelfs achter de safety car was dat zo, aan lage snelheden. Het rempedaal begon langer en langer te worden. Toen ik de oproep kreeg om de safety car in te halen kon de remmen niet meer gebruiken en waren mijn banden ijskoud. Het was net slow motion. Ik kon de wagen niet stoppen en insturen."

Ericsson denkt dat het met de nieuwe generatie Pirelli-banden moeilijker is om het rubber op temperatuur te krijgen. "De banden zijn wat conservatiever. Elke keer je vertraagt, verlies je veel temperatuur", legt hij uit. "Je moet dus hard werken met de remmen om de banden op temperatuur te houden. Ik kon de remmen drie of vier ronden niet gebruiken door het remprobleem. Daardoor werden de banden zo koud dat ik rechtdoor ging."

Teamgenoot Pascal Wehrlein moest ook opgeven na een botsing met Jenson Button. Na Barcelona, waar Wehrlein nog punten scoorde, werd het een dramatisch weekend voor Sauber. De Zwitsers reden in Monaco nog niet door een plastic zak heen. "We kwamen gemiddeld een seconde per ronde te kort op het middenveld, dus dan weet je dat het moeilijk wordt. Onze racesnelheid was iets beter, maar te ver weg om iets te kunnen doen. We hebben gedaan wat we konden, maar het is niet goed afgelopen."

Net binnen

Vorig artikel Bottas baalt van verloren podiumplaats: "Zwaar weekend"
Volgend artikel Hamilton: "Meest abnormale gevoel met auto dat ik ooit heb ervaren"

Beste reacties