Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

F1-update: Verstappen niet tevreden in Barcelona, Wolff reageert op verrassend Red Bull-nieuws

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1-update: Verstappen niet tevreden in Barcelona, Wolff reageert op verrassend Red Bull-nieuws

Norris ziet duidelijke vooruitgang in Barcelona: "Auto werkt beter"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Norris ziet duidelijke vooruitgang in Barcelona: "Auto werkt beter"

Antonelli waarschuwt: "Kwalificatie wordt niet makkelijk"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Antonelli waarschuwt: "Kwalificatie wordt niet makkelijk"

Max Verstappen somber: "Red Bull komt hier overal tekort"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Max Verstappen somber: "Red Bull komt hier overal tekort"

Ferrari voorziet 499P Hypercar van grote update voor 2027

WEC
24 uur van Le Mans
Ferrari voorziet 499P Hypercar van grote update voor 2027

Wolff onderzoekt opties na Monaco-fiasco: "Reden om geïrriteerd te zijn"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Wolff onderzoekt opties na Monaco-fiasco: "Reden om geïrriteerd te zijn"

"Hoe het moet zijn" – Mercedes verdedigt ADUO na verrassende Red Bull-uitkomst

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
"Hoe het moet zijn" – Mercedes verdedigt ADUO na verrassende Red Bull-uitkomst

VR46 tempert titeldroom ondanks succes van Fabio Di Giannantonio

MotoGP
VR46 tempert titeldroom ondanks succes van Fabio Di Giannantonio

Horner prijst Verstappen na pole in Miami: "Onder druk levert hij altijd"

Red Bull-teambaas Christian Horner was na afloop van de kwalificatie voor de Grand Prix van Miami vol lof over Max Verstappen, die op imponerende wijze de pole-position pakte.

Max Verstappen, Red Bull Racing

De Red Bull-coureur veroverde zaterdag zijn derde pole-position van het seizoen door de baan rond het Hard Rock Stadium te ronden in 1.26.204. Met die tijd was de viervoudig wereldkampioen een fractie sneller dan Lando Norris en de dit weekend sterk rijdende Andrea Kimi Antonelli. Christian Horner was uiteraard in zijn nopjes met de prestatie van de Nederlander.

"Wederom een geweldige prestatie in de kwalificatie", reageert de Red Bull-teambaas bij Sky Sports F1. "In de eerste sector maakte hij vandaag het grootste verschil. In de tweede en derde sector hadden de McLarens de overhand, maar in Q3 wist Max het toch voor elkaar te krijgen." Verstappen kende in zijn laatste run nog een klein momentje in de eerste bocht, maar liet zich niet van de wijs brengen. "Hij had een moment in bocht 1 en verloor misschien een halve tiende, maar ging alsnog paars in die sector. Hij ging niet over de limiet in de tweede sector, maar bleef wel tijd vinden."

"Zoals elke grote sporter levert Max op de momenten dat de druk het hoogst is, en dat keer op keer weer", stelt Horner. "McLaren leek ons in Q2 te pakken te hebben, maar Max is er een meester in om te presteren wanneer het moet."

Marko wijst aan wat beter ging dan op vrijdag

Ook Red Bull-adviseur Helmut Marko was onder de indruk. "Max was enorm gemotiveerd voor de kwalificatie en kreeg voor elkaar wat vrijdag [in de sprintkwalificatie] niet lukte, namelijk de banden over een hele ronde in leven houden", zegt de Oostenrijker bij Servus TV. "Vrijdag verloor hij steeds twee à drie tienden in de derde sector, maar nu wist hij zijn ronde zo op te bouwen dat de banden in de laatste twee bochten nog steeds veel grip gaven."

Vooruitkijkend naar de race van zondag laat Marko weten blij te zijn dat Oscar Piastri - slechts vierde in de kwalificatie - niet naast Verstappen op de eerste rij staat. "Want zoals we in de sprintrace hebben gezien, is hij erg goed in aanvallen en anderen onder druk zetten", aldus Marko. Mercedes-talent Antonelli ziet hij in Miami niet zo snel voor de Grand Prix-overwinning meedoen. "Over een volledige race-afstand zal waarschijnlijk niet alleen Norris maar ook Piastri een grotere bedreiging vormen", besluit Marko.

Lees ook:

Net binnen

Vorig artikel Norris: "Had gehoopt dat Verstappen langzamer zou worden als vader"
Volgend artikel Max Verstappen: "De onzin dat ik langzamer zou worden, kan nu de prullenbak in"

Beste reacties