Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

F1 Barcelona-Catalonië 2026: Volledig tijdschema en alle starttijden

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1 Barcelona-Catalonië 2026: Volledig tijdschema en alle starttijden

Sensatie in F1-paddock: Alonso gelinkt aan terugkeer bij Alpine

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Sensatie in F1-paddock: Alonso gelinkt aan terugkeer bij Alpine

Uitslag: Derde vrije training Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Uitslag: Derde vrije training Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Russell snelste in derde F1-training Barcelona, Verstappen zesde

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Russell snelste in derde F1-training Barcelona, Verstappen zesde

Weerbericht F1 Barcelona: Zonnig met tropisch warmte

Formule 1
GP van Monaco
Weerbericht F1 Barcelona: Zonnig met tropisch warmte

Longruns Barcelona: Ferrari verrast, maar bandenslijtage bepaalt alles

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Longruns Barcelona: Ferrari verrast, maar bandenslijtage bepaalt alles

Gasly blij met Monaco-podium, maar: "Het geeft niets terug"

Formule 1
GP van Monaco
Gasly blij met Monaco-podium, maar: "Het geeft niets terug"

F1 Barcelona live: Volg de derde vrije training met livetiming

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1 Barcelona live: Volg de derde vrije training met livetiming
Breaking news

Chester: "Lotus komt er volgend jaar vrij anders uit te zien"

Nick Chester, de technisch directeur van Lotus, heeft laten weten dat de auto waarmee het team uit Enstone volgend jaar rijdt, een heel ander uiterlijk zal hebben dan de wagen die Romain Grosjean en Pastor Maldonado dit seizoen besturen. De veranderingen blijven niet beperkt tot de neus.

Volgende week in Abu Dhabi maakt Lotus voor het laatst gebruik van de innovatieve 'twin tusk'-neus. "Zoals je tijdens de vrijdagtrainingen in Austin hebt kunnen zien, rijden we volgend jaar met een meer conventionele neus", vertelt Chester. "Het bodywork van de E23 wordt daarnaast iets slanker. We werken aan een andere enginecover en achtervleugel. De voorvleugel krijgt eveneens een metamorfose. Alles bij elkaar komt de wagen er dus behoorlijk anders uit te zien. Ik zie de nieuwe auto regelmatig in de windtunnel staan en ik moet zeggen dat ik hem erg mooi vind."

Ook komt er op het Yas Marina-circuit een einde aan de samenwerking met Renault. Vanaf 2015 wordt er gereden met Mercedes-motoren. Volgens Chester brengt deze verandering nauwelijks extra werk met zich mee. "Er zijn een aantal dingen waarmee we rekening moeten houden, zoals de indeling van de auto, hoeveel koeling er nodig is en waar we onderdelen beter moeten beschermen tegen hoge temperaturen. Als we door waren gegaan met Renault, hadden we echter ook het nodige moeten aanpassen. Voor mijn gevoel levert de overstap naar Mercedes dan ook niet heel veel meer werk op. Ik verwacht dat het een vrij pijnloos proces wordt."

Net binnen

Vorig artikel Horner: "We moeten terugkeer naar V8 overwegen"
Volgend artikel Webber moedigt Button aan naar sportscars te gaan

Beste reacties