Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Norris ziet duidelijke vooruitgang in Barcelona: "Auto werkt beter"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Norris ziet duidelijke vooruitgang in Barcelona: "Auto werkt beter"

Antonelli waarschuwt: "Kwalificatie wordt niet makkelijk"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Antonelli waarschuwt: "Kwalificatie wordt niet makkelijk"

Max Verstappen somber: "Red Bull komt hier overal tekort"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Max Verstappen somber: "Red Bull komt hier overal tekort"

Ferrari voorziet 499P Hypercar van grote update voor 2027

WEC
24 uur van Le Mans
Ferrari voorziet 499P Hypercar van grote update voor 2027

Wolff onderzoekt opties na Monaco-fiasco: "Reden om geïrriteerd te zijn"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Wolff onderzoekt opties na Monaco-fiasco: "Reden om geïrriteerd te zijn"

"Hoe het moet zijn" – Mercedes verdedigt ADUO na verrassende Red Bull-uitkomst

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
"Hoe het moet zijn" – Mercedes verdedigt ADUO na verrassende Red Bull-uitkomst

VR46 tempert titeldroom ondanks succes van Fabio Di Giannantonio

MotoGP
VR46 tempert titeldroom ondanks succes van Fabio Di Giannantonio

F1 Monaco live: Volg de derde vrije training met livetiming

Formule 1
GP van Monaco
F1 Monaco live: Volg de derde vrije training met livetiming

Nick Chester van Lotus laat weten dat er ondanks enkele problemen goede progressie door het team is geboekt tijdens de eerste test in Bahrein. Aan de prestaties van de E22 is echter nog nauwelijks gewerkt en er zijn dus ook nog geen representatieve tijden gereden met de auto met de dubbele neus.

"Er valt nog heel veel meer uit de E22 te halen", weet Chester. "We hebben ook alleen tijdens de laatste dag van de test representatieve waarden gehaald met de motor. Op dat vlak alleen al valt er dus nog veel winst te boeken. We hebben ook nog niet eens naar de afstelling van de auto gekeken."

Romain Grosjean en Pastor Maldonado wisten tijdens de eerste drie dagen van de test niet heel veel ronden te voltooien. "Je moet niet vergeten dat het een bijzonder complex stukje techniek is waarmee we rijden. We pakken het daarom voorzichtig aan. Maar de problemen die we hadden met het Energy Recovery System hielpen ook niet, aangezien het veel tijd kost om dat soort onderdelen te vervangen", legt Chester uit.

"Het was echter goed om te zien dat de aerodynamische prestaties van de auto goed overeenkomen met wat we in de windtunnel hadden gezien en op de computer hadden berekend. En we hadden een productieve laatste  testdag, waardoor we nu veel data hebben om mee te werken", gaat hij verder. "Hopelijk kunnen we deze week meer rijden. We willen graag nog meer te weten komen over de aandrijftrein en een begin maken aan het werk aan de setup. Daarnaast hopen we wat kwalificatie- en racesimulaties te kunnen doen."

Net binnen

Vorig artikel Renault: "We liggen substantieel achter op schema"
Volgend artikel Frijns niet in actie tijdens laatste testweek Bahrein

Beste reacties