Button: "Zo hoort Formule 1 te zijn"
Jenson Button zegt dat de Formule 1 dankzij de nieuwe regels weer is ‘zoals het hoort te zijn’, maar gaf duidelijk aan dat het optreden in Monaco eenmalig is.
Bij McLaren vervangt Button dit weekend Fernando Alonso omdat de Spanjaard deelneemt aan de Indy 500. De Brit had nog niet eerder in de 2017-bolide gereden, maar kwalificeerde zich zaterdag wel als negende. Al start hij de Grand Prix van Monaco achteraan omdat er motoronderdelen gewisseld moesten worden.
Hoewel Button nog altijd niet weet waar de limieten van de auto liggen, gaf hij toe dat het dit jaar veel leuker is om in Monaco te racen. “Vooral in Q2 voelde ik de auto denk ik goed. Maar al met al gaat het een stuk harder dan vorig jaar en dat is ook leuker”, vertelde Button. “Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie teleurgesteld was toen ik hoorde dat vanwege de nieuwe regels het gewicht omhoogging, maar dit is het zwaarste circuit voor een zware auto en het gaat allemaal heel rap.”
“Het is zo leuk om de auto hier te besturen. En Formule 1 is met de nieuwe regels zeker de goede richting ingeslagen. Ik denk dat het voor teams erg leuk en uitdagend is om snelheid en downforce te vinden. Ik denk dat F1 zo hoort te zijn”, voegde hij eraan toe.
Maar niet alles is naar wens. Vooral de banden kunnen beter, vindt hij. “De banden zijn heel moeilijk. De eerste twee ronden nadat ik de pit uitkom push ik als een gek om temperatuur in de banden te krijgen en dan nog bedraagt de temperatuur in de ultrazachte voorbanden 25 graden, op een baan die 53 graden warm is. Dat snap ik niet en ik denk niet dat ik de enige ben.”
Klaar met F1
Button maakte duidelijk dat hij geen plannen heeft om meer Formule 1-wedstrijden te rijden. “Ik was er in november klaar mee. Maar ik denk dat als jij gevraagd wordt om in Monaco te racen, dan zou je dat toch ook doen? Ik ben zeker niet van plan om dit jaar nog eens in te stappen. In andere raceklassen misschien, maar niet in Formule 1. Ik heb mijn eigen dingen en ik geniet van het leven buiten de sport.”
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties