Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

F1 25 - 2026 Season Edition review: Realisme was nog nooit zo deprimerend

Esports
F1 25 - 2026 Season Edition review: Realisme was nog nooit zo deprimerend

Viñales over schouder en MotoGP-toekomst: "Hoef niemand te overtuigen"

MotoGP
GP van Hongarije
Viñales over schouder en MotoGP-toekomst: "Hoef niemand te overtuigen"

Alonso haalt hard uit: "Slechtste F1-auto's ooit in Monaco"

Formule 1
GP van Monaco
Alonso haalt hard uit: "Slechtste F1-auto's ooit in Monaco"

F1 Monaco 2026: Hoe laat begint de kwalificatie vandaag?

Formule 1
GP van Monaco
F1 Monaco 2026: Hoe laat begint de kwalificatie vandaag?

F1 Monaco 2026: Hoe laat, zenders en waar live kijken

Formule 1
GP van Monaco
F1 Monaco 2026: Hoe laat, zenders en waar live kijken

F1-update: Max Verstappen positief verrast door Red Bull in Monaco, wat maakt Ferrari zo sterk?

Formule 1
GP van Monaco
F1-update: Max Verstappen positief verrast door Red Bull in Monaco, wat maakt Ferrari zo sterk?

Waarom McLaren boete van FIA kreeg na VT2 in Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Waarom McLaren boete van FIA kreeg na VT2 in Monaco

Bagnaia kraakt nieuw asfalt: "Hoop dat er niets gebeurt bij de start"

MotoGP
GP van Hongarije
Bagnaia kraakt nieuw asfalt: "Hoop dat er niets gebeurt bij de start"
Breaking news

Button: "Zo hoort Formule 1 te zijn"

Jenson Button zegt dat de Formule 1 dankzij de nieuwe regels weer is ‘zoals het hoort te zijn’, maar gaf duidelijk aan dat het optreden in Monaco eenmalig is.

Jenson Button, McLaren MCL32
Jenson Button, McLaren MCL32
Jenson Button, McLaren MCL32
Jenson Button, McLaren MCL32
Jenson Button, McLaren
Jenson Button, McLaren
Jenson Button, McLaren
Jenson Button, McLaren
Stoffel Vandoorne, McLaren MCL32, Jenson Button, McLaren MCL32

Bij McLaren vervangt Button dit weekend Fernando Alonso omdat de Spanjaard deelneemt aan de Indy 500. De Brit had nog niet eerder in de 2017-bolide gereden, maar kwalificeerde zich zaterdag wel als negende. Al start hij de Grand Prix van Monaco achteraan omdat er motoronderdelen gewisseld moesten worden. 

Hoewel Button nog altijd niet weet waar de limieten van de auto liggen, gaf hij toe dat het dit jaar veel leuker is om in Monaco te racen. “Vooral in Q2 voelde ik de auto denk ik goed. Maar al met al gaat het een stuk harder dan vorig jaar en dat is ook leuker”, vertelde Button. “Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie teleurgesteld was toen ik hoorde dat vanwege de nieuwe regels het gewicht omhoogging, maar dit is het zwaarste circuit voor een zware auto en het gaat allemaal heel rap.”

“Het is zo leuk om de auto hier te besturen. En Formule 1 is met de nieuwe regels zeker de goede richting ingeslagen. Ik denk dat het voor teams erg leuk en uitdagend is om snelheid en downforce te vinden. Ik denk dat F1 zo hoort te zijn”, voegde hij eraan toe.

Maar niet alles is naar wens. Vooral de banden kunnen beter, vindt hij. “De banden zijn heel moeilijk. De eerste twee ronden nadat ik de pit uitkom push ik als een gek om temperatuur in de banden te krijgen en dan nog bedraagt de temperatuur in de ultrazachte voorbanden 25 graden, op een baan die 53 graden warm is. Dat snap ik niet en ik denk niet dat ik de enige ben.”

Klaar met F1

Button maakte duidelijk dat hij geen plannen heeft om meer Formule 1-wedstrijden te rijden. “Ik was er in november klaar mee. Maar ik denk dat als jij gevraagd wordt om in Monaco te racen, dan zou je dat toch ook doen? Ik ben zeker niet van plan om dit jaar nog eens in te stappen. In andere raceklassen misschien, maar niet in Formule 1. Ik heb mijn eigen dingen en ik geniet van het leven buiten de sport.”

Net binnen

Vorig artikel Hamilton: "Kon even niet uit de auto stappen, zo kapot was ik ervan"
Volgend artikel Sainz wil Red Bulls aanvallen in GP van Monaco

Beste reacties