Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

FIA bevestigt F1-motorwijzigingen voor 2027 en 2028

Formule 1
FIA bevestigt F1-motorwijzigingen voor 2027 en 2028

Alpine snelste in kwalificatie 24 uur van Le Mans, De Vries en Frijns naar Hyperpole

WEC
24 uur van Le Mans
Alpine snelste in kwalificatie 24 uur van Le Mans, De Vries en Frijns naar Hyperpole

MotoGP-plan met één motor per rijder zorgt voor verdeeldheid

MotoGP
MotoGP-plan met één motor per rijder zorgt voor verdeeldheid

Red Bull gunt Iwasa eerste Formule 1-training voor GP Barcelona

Formule 1
GP van Monaco
Red Bull gunt Iwasa eerste Formule 1-training voor GP Barcelona

Weerbericht 24 uur van Le Mans: Zomers weer tijdens enduranceklassieker

WEC
24 uur van Le Mans
Weerbericht 24 uur van Le Mans: Zomers weer tijdens enduranceklassieker

F1 naar vertrouwde grond: tien feiten over de Grand Prix van Barcelona

Uitgelicht
Formule 1
Uitgelicht
GP van Barcelona-Catalonië
F1 naar vertrouwde grond: tien feiten over de Grand Prix van Barcelona

Audi zet Alpine-reserve Aron in tijdens trainingen in Spanje en Oostenrijk

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Audi zet Alpine-reserve Aron in tijdens trainingen in Spanje en Oostenrijk

Gasly legt 'nepfeestje' uit na verloren podium in GP Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Gasly legt 'nepfeestje' uit na verloren podium in GP Monaco

Bertrand Baguette mocht dinsdag voor het eerst in een Formule 1-auto rijden, als beloning voor het winnen van het World Series by Renault-kampioenschap. In de Renault R29 reed de Belg een negende tijd. Met 1.20.511 was hij bijna anderhalve seconde langzamer dan de snelste man van de dag, Andy Soucek.

"Dit was mijn eerste keer in een Formule 1-auto en ik heb ervan genoten. Het verschil tussen een Formule 1- en een World Series by Renault-auto is erg groot. Dat verschil zit hem vooral in de remmen en de snelheid die je mee kunt nemen in de bochten", vertelde Baguette, die meer dan honderd ronden reed over het circuit van Jerez. "We begonnen de dag met een lange run zodat ik kon wennen aan de auto. Later voerden we nog een technisch programma uit en wist ik de afstelling van de auto te verbeteren. Het was een geweldige ervaring en ik hoop dat ik in de toekomst vaker met een Formule 1-auto kan rijden."

Woensdagochtend zit Ho-Pin Tung in de Renault. Lucas di Grassi, de vaste testcoureur van Renault, zal de middag voor zijn rekening nemen.

Net binnen

Vorig artikel Rossi: "Ik had het liefst nog wat hoger gestaan"
Volgend artikel Soucek: "Testen voor Williams was een droom"

Beste reacties