Baaldag voor Ocon: "Gelukkig mag ik dinsdag weer"
Esteban Ocon mocht vrijdag de eerste vrije training rijden voor Renault, maar beleefde daar weinig plezier aan. Als enige van de 22 coureurs op de baan wist de Fransman geen rondetijd neer te zetten. Door technische problemen bleef zijn optreden beperkt tot slechts zes rondjes over het circuit.
"Niet ideaal", zucht Ocon. "Natuurlijk is het lastig om dat te accepteren als je zo uitgekeken hebt naar deze training. Maar het is zoals het is. En gelukkig mag ik dinsdag weer in de auto stappen", verwijst de Fransman naar de test van volgende week op het Circuit de Catalunya. "Als ik dat vooruitzicht niet gehad had, was ik waarschijnlijk pas echt teleurgesteld geweest. Maar nu weet ik dat ik snel een volgende kans krijg."
De 19-jarige Ocon legt uit waarom de sessie voor hem zo problematisch verliep: "Ik kreeg een lekke band en vervolgens moesten we veertig minuten wachten omdat de banden onderzocht moesten worden. Toen ik daarna weer naar buiten ging, begaf de batterij het", aldus de reservecoureur van Renault, die contractueel ook verbonden is aan Mercedes. Voor beide teams mag hij volgende week één dag testen. "Op dinsdag voor Renault en dan op woensdag voor Mercedes. Dan moet ik alles van dinsdag weer vergeten, de bladzijde omslaan en op nul beginnen. Ik kijk er enorm naar uit natuurlijk om in beide auto te mogen rijden."
Zeker is al wel dat Ocon daarna, later in het seizoen, nogmaals de kans krijgt om een vrije training te rijden voor Renault. "Ik ga er een aantal rijden, ja. Hoeveel en welke? Dat mag ik niet zeggen", lacht hij.
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties