Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

F1 meldt 35 procent minder CO2-uitstoot op weg naar klimaatneutraal 2030

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1 meldt 35 procent minder CO2-uitstoot op weg naar klimaatneutraal 2030

FIA-ophef rond BMW: Dreigde vanwege de turbo zelfs een streep door Macau?

DTM
FIA-ophef rond BMW: Dreigde vanwege de turbo zelfs een streep door Macau?

Red Bull licht verzoek aan FIA toe: "In geen enkele dataset staan wij boven Mercedes"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Red Bull licht verzoek aan FIA toe: "In geen enkele dataset staan wij boven Mercedes"

De Laatste Ronde: Het einde van een Nederlands succesverhaal

Formule 1
GP van Nederland
De Laatste Ronde: Het einde van een Nederlands succesverhaal

Mercedes krijgt FIA-hoorzitting over Russell-straffen Monaco

Formule 1
Mercedes krijgt FIA-hoorzitting over Russell-straffen Monaco

F1 2026 vs. Hypercar: welke auto bezorgt coureurs de grootste hoofdpijn?

WEC
24 uur van Le Mans
F1 2026 vs. Hypercar: welke auto bezorgt coureurs de grootste hoofdpijn?

Magnussen verwacht 'intense kennismaking' bij debuut in NASCAR Cup Series

NASCAR Cup Series
Magnussen verwacht 'intense kennismaking' bij debuut in NASCAR Cup Series

WEC-reglement voor 2030: zo wil de ACO iedereen tevreden houden

WEC
24 uur van Le Mans
WEC-reglement voor 2030: zo wil de ACO iedereen tevreden houden
Breaking news

Alonso kijkt op van snelle MP4-31: "Auto was fantastisch"

Fernando Alonso is positief verrast over de snelheid van de MP4-31 dit weekend in Melbourne. De Spanjaard had niet verwacht zo rap te zijn ten opzichte van de grotere teams. In het eerste kwalificatiedeel klokte de McLaren-coureur zelfs de derde tijd. Echter had hij nog maar één set superzachte banden in het deel daarna en dus kwam Alonso toen niet verder dan een twaalfde startpositie. Hij hoopt wel punten te pakken zondag.

"De auto was fantastisch", vertelt Alonso opgewekt. "Ik voelde me comfortabel en ben blij met de prestaties van de bolide dit weekend. We hadden helemaal niet verwacht zo snel te zijn, aangezien de auto in bepaalde gebieden nog gelimiteerd is qua prestaties. Maar we zijn competitiever dan we verwacht hadden. In de komende paar wedstrijden komen er nog een aantal nieuwe dingen, dus het lijkt erop dat we sterker worden. Omdat we in Q1 twee setjes supersofts hebben gebruikt, waarin ik overigens derde werd, hadden we tijdens het tweede deel nog maar één tot onze beschikking. In mijn eerste run zat ik er voor mijn gevoel goed bij. Ik stond tiende, en dat in dezelfde condities en op hetzelfde rubber als ieder ander. Ik zat maar 1,2 seconde van Mercedes af. Dat was een verrassing, maar helaas moest ik in de pits toekijken hoe de kwalificatie zich ontvouwde. Dat was jammer."

"Uiteraard hoefden de topteams niet beide supersofts te gebruiken in Q1. Het is dus aan ons om weer terug keren naar de top, om op die manier weer één setje te gebruiken in het eerste deel. Misschien moeten we het kwalificatieformat van de MotoGP van vorig jaar volgen. Daar konden de minder snelle teams juist de softs gebruiken. In de Formule 1 doen we het andersom. Het wordt in ieder geval interessant zondag. Hopelijk pakken we met beide auto's punten", besluit de McLaren-coureur.

Net binnen

Vorig artikel Renault blij verrast met Q2: "Hadden we niet verwacht"
Volgend artikel Vettel over nieuwe kwalificatie: "Duidelijk verkeerde weg ingeslagen"

Beste reacties