Alonso kijkt op van snelle MP4-31: "Auto was fantastisch"
Fernando Alonso is positief verrast over de snelheid van de MP4-31 dit weekend in Melbourne. De Spanjaard had niet verwacht zo rap te zijn ten opzichte van de grotere teams. In het eerste kwalificatiedeel klokte de McLaren-coureur zelfs de derde tijd. Echter had hij nog maar één set superzachte banden in het deel daarna en dus kwam Alonso toen niet verder dan een twaalfde startpositie. Hij hoopt wel punten te pakken zondag.
"De auto was fantastisch", vertelt Alonso opgewekt. "Ik voelde me comfortabel en ben blij met de prestaties van de bolide dit weekend. We hadden helemaal niet verwacht zo snel te zijn, aangezien de auto in bepaalde gebieden nog gelimiteerd is qua prestaties. Maar we zijn competitiever dan we verwacht hadden. In de komende paar wedstrijden komen er nog een aantal nieuwe dingen, dus het lijkt erop dat we sterker worden. Omdat we in Q1 twee setjes supersofts hebben gebruikt, waarin ik overigens derde werd, hadden we tijdens het tweede deel nog maar één tot onze beschikking. In mijn eerste run zat ik er voor mijn gevoel goed bij. Ik stond tiende, en dat in dezelfde condities en op hetzelfde rubber als ieder ander. Ik zat maar 1,2 seconde van Mercedes af. Dat was een verrassing, maar helaas moest ik in de pits toekijken hoe de kwalificatie zich ontvouwde. Dat was jammer."
"Uiteraard hoefden de topteams niet beide supersofts te gebruiken in Q1. Het is dus aan ons om weer terug keren naar de top, om op die manier weer één setje te gebruiken in het eerste deel. Misschien moeten we het kwalificatieformat van de MotoGP van vorig jaar volgen. Daar konden de minder snelle teams juist de softs gebruiken. In de Formule 1 doen we het andersom. Het wordt in ieder geval interessant zondag. Hopelijk pakken we met beide auto's punten", besluit de McLaren-coureur.
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties