Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Waarom Cadillac een serieuze kanshebber kan zijn op Le Mans

WEC
24 uur van Le Mans
Waarom Cadillac een serieuze kanshebber kan zijn op Le Mans

González slaat toe met Moto2-zege Hongarije, punten voor Van den Goorbergh

Moto2
Balaton Park
González slaat toe met Moto2-zege Hongarije, punten voor Van den Goorbergh

'Na vier rondjes wisten we genoeg': Bono over Antonelli

Formule 1
GP van Monaco
'Na vier rondjes wisten we genoeg': Bono over Antonelli

BMW wil na Spa-dubbelslag ook op Le Mans voor verrassing zorgen

WEC
24 uur van Le Mans
BMW wil na Spa-dubbelslag ook op Le Mans voor verrassing zorgen

Bortoleto hard voor zichzelf na fout: "Misschien was ik te enthousiast"

Formule 1
GP van Monaco
Bortoleto hard voor zichzelf na fout: "Misschien was ik te enthousiast"

Hadjar met 'gemengde gevoelens' na F1-kwalificatie Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Hadjar met 'gemengde gevoelens' na F1-kwalificatie Monaco

Waarom zoveel F1-coureurs in Monaco wonen: meer dan alleen belastingvoordeel

Formule 1
GP van Monaco
Waarom zoveel F1-coureurs in Monaco wonen: meer dan alleen belastingvoordeel

Uitslag: Warm-up MotoGP Grand Prix van Hongarije

MotoGP
GP van Hongarije
Uitslag: Warm-up MotoGP Grand Prix van Hongarije

Alonso en Vandoorne onderweg naar gridpenalty in Mexico

McLaren-coureurs Fernando Alonso en Stoffel Vandoorne zullen in Mexico vanuit de achterhoede moeten beginnen als gevolg van een motorwissel.

Stoffel Vandoorne, McLaren MCL32, Fernando Alonso, McLaren MCL32, Sergio Perez, Sahara Force India F

“Het lijkt een vrij uitdagend weekend voor ons te worden”, vertelde Vandoorne aan onder andere Motorsport.com. “Ik denk dat we hier een paar motorstraffen gaan nemen, omdat we van tevoren al wisten dat dit een moeilijk weekend voor ons zou worden.”

De Vlaming laat weten dat zijn volledige power unit wordt vervangen, wat een gridstraf van 35 plaatsen zou inhouden. Volgens Vandoorne zou dit in principe de laatste keer dit seizoen zijn dat er motoronderdelen worden vervangen. “Hopelijk wel. Dat zou wel het geval moeten zijn. Maar we wisten dus dat dit een moeilijk weekend voor ons zou worden wat betreft performance. We waren dus altijd van plan om hier een motorstraf te nemen, om zo onze kansen in de laatste twee raceweekenden te beschermen.” McLaren denkt dus een betere auto te hebben voor Brazilië en Abu Dhabi. “Ja, in Brazilië speelt bovendien het weer vaak een rol. Maar zelfs op een droge baan denken we daar sterker te kunnen zijn dan hier. Abu Dhabi zal waarschijnlijk ook beter voor ons zijn.”

Vandoorne is er kalm onder. “Om eerlijk te zijn weet ik inmiddels hoe ik met deze situaties moet omgaan. Het verandert natuurlijk hoe je een weekend aanpakt, aangezien je je niet per se hoeft te focussen op je prestaties in de kwalificatie. Je bent veel meer bezig met het voorbereiden van de auto voor de race; ervoor zorgen dat de wagen beter met de banden omgaat en beter presteert in de race.”

Alonso: "Dit is de beste plek"

Ook Alonso gaat dus achteruit op de grid. “Helaas moeten we de motor weer wisselen, dus we zullen achteraan starten”, zei Alonso. “Waarschijnlijk is dit circuit niet perfect voor ons pakket, we gaan er niet vanuit dat we hier enorm competitief zijn. Dus dit is misschien de beste plek om de straf te nemen, waarna we in Brazilië en Abu Dhabi kunnen profiteren van een nieuwe motor.”

Net binnen

Vorig artikel Raikkonen begrijpt frustratie Verstappen: “Stewards doen ook hun best”
Volgend artikel Hamilton: "Ricciardo als teamgenoot zou een privilege zijn"

Beste reacties