Alonso en Vandoorne onderweg naar gridpenalty in Mexico
McLaren-coureurs Fernando Alonso en Stoffel Vandoorne zullen in Mexico vanuit de achterhoede moeten beginnen als gevolg van een motorwissel.
“Het lijkt een vrij uitdagend weekend voor ons te worden”, vertelde Vandoorne aan onder andere Motorsport.com. “Ik denk dat we hier een paar motorstraffen gaan nemen, omdat we van tevoren al wisten dat dit een moeilijk weekend voor ons zou worden.”
De Vlaming laat weten dat zijn volledige power unit wordt vervangen, wat een gridstraf van 35 plaatsen zou inhouden. Volgens Vandoorne zou dit in principe de laatste keer dit seizoen zijn dat er motoronderdelen worden vervangen. “Hopelijk wel. Dat zou wel het geval moeten zijn. Maar we wisten dus dat dit een moeilijk weekend voor ons zou worden wat betreft performance. We waren dus altijd van plan om hier een motorstraf te nemen, om zo onze kansen in de laatste twee raceweekenden te beschermen.” McLaren denkt dus een betere auto te hebben voor Brazilië en Abu Dhabi. “Ja, in Brazilië speelt bovendien het weer vaak een rol. Maar zelfs op een droge baan denken we daar sterker te kunnen zijn dan hier. Abu Dhabi zal waarschijnlijk ook beter voor ons zijn.”
Vandoorne is er kalm onder. “Om eerlijk te zijn weet ik inmiddels hoe ik met deze situaties moet omgaan. Het verandert natuurlijk hoe je een weekend aanpakt, aangezien je je niet per se hoeft te focussen op je prestaties in de kwalificatie. Je bent veel meer bezig met het voorbereiden van de auto voor de race; ervoor zorgen dat de wagen beter met de banden omgaat en beter presteert in de race.”
Alonso: "Dit is de beste plek"
Ook Alonso gaat dus achteruit op de grid. “Helaas moeten we de motor weer wisselen, dus we zullen achteraan starten”, zei Alonso. “Waarschijnlijk is dit circuit niet perfect voor ons pakket, we gaan er niet vanuit dat we hier enorm competitief zijn. Dus dit is misschien de beste plek om de straf te nemen, waarna we in Brazilië en Abu Dhabi kunnen profiteren van een nieuwe motor.”
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties