McLaren: "Gemiste ochtend Alonso geen probleem"
McLaren blijft kalm na het incident van Fernando Alonso tijdens de eerste ochtend van de wintertests in Barcelona.
Alonso verloor 's ochtends in zijn zesde ronde het rechterachterwiel van zijn MCL33 en spinde de grindbak in bij het uitkomen van de laatste bocht. Een defecte wielmoer bleek de oorzaak van de uitstap. Pas net voor de lunch kwam de Spanjaard nog enkele ronden naar buiten. Zijn teller stond 's middags op tien rondjes, terwijl andere teams al 60 tot 70 ronden hebben verzameld. Volgens directeur Zak Brown is er echter niets aan de hand.
"Het was snel op te lossen. Daarvoor ga je testen", legt Brown in het motorhome van McLaren uit aan de verzamelde pers. "Ik denk dat alle teams wel bepaalde problemen zullen aantreffen. We zullen er niet zo veel tijd mee verliezen, dus geen probleem."
De vroege problemen voor McLaren deed enkele waarnemers terugdenken aan de rampzalige wintertests van vorig seizoen, maar Brown vindt niet dat er extra druk op het team staat. "Er is geen drama, het hele team is ontspannen", voegt de Amerikaan toe. "Het team is het gewend om in de schijnwerpers te staan en dat vinden we juist leuk. Er is geen extra druk die we onszelf hebben opgelegd. Iedereen is blij dat we op het circuit zijn en we kijken allemaal uit naar het aankomende seizoen. Onze shakedown verliep geweldig."
Ondertussen kende McLarens oude motorpartner Honda wel een productieve ochtend met Toro Rosso. Brendon Hartley legde 72 ronden af met de STR13. Toro Rosso-teambaas Franz Tost maakte zich sterk dat het team geen problemen verwacht met de Honda, maar dat betwijfelt Brown. "Ik denk niet dat er een team is dat geen problemen zal kennen. Ik denk zelfs niet dat er ooit een team is geweest", zegt Brown fijntjes. "Wij wensen Honda het beste met een goed team als Toro Rosso, maar we concentreren ons op ons eigen programma. We zijn heel blij met de aanpassing aan de Renault. We werken graag met elkaar samen en zijn heel tevreden met de positie waarin we ons nu vinden."
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties