Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Norris ziet duidelijke vooruitgang in Barcelona: "Auto werkt beter"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Norris ziet duidelijke vooruitgang in Barcelona: "Auto werkt beter"

Antonelli waarschuwt: "Kwalificatie wordt niet makkelijk"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Antonelli waarschuwt: "Kwalificatie wordt niet makkelijk"

Max Verstappen somber: "Red Bull komt hier overal tekort"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Max Verstappen somber: "Red Bull komt hier overal tekort"

Ferrari voorziet 499P Hypercar van grote update voor 2027

WEC
24 uur van Le Mans
Ferrari voorziet 499P Hypercar van grote update voor 2027

Wolff onderzoekt opties na Monaco-fiasco: "Reden om geïrriteerd te zijn"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Wolff onderzoekt opties na Monaco-fiasco: "Reden om geïrriteerd te zijn"

"Hoe het moet zijn" – Mercedes verdedigt ADUO na verrassende Red Bull-uitkomst

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
"Hoe het moet zijn" – Mercedes verdedigt ADUO na verrassende Red Bull-uitkomst

VR46 tempert titeldroom ondanks succes van Fabio Di Giannantonio

MotoGP
VR46 tempert titeldroom ondanks succes van Fabio Di Giannantonio

F1 Monaco live: Volg de derde vrije training met livetiming

Formule 1
GP van Monaco
F1 Monaco live: Volg de derde vrije training met livetiming
Breaking news

Alonso: "McLaren heeft gat met Renault en Haas gedicht"

Fernando Alonso denkt dat McLaren met de updates uit Spanje kan strijden met rivalen Haas en Renault, ook al eindigde de tweevoudig wereldkampioen in zijn thuisrace achter beide teams.

Fernando Alonso, McLaren MCL33
Fernando Alonso, McLaren MCL33
Fernando Alonso, McLaren, op de grid
Fernando Alonso, McLaren MCL33, Esteban Ocon, Force India VJM11
Fernando Alonso, McLaren MCL33
Fernando Alonso, McLaren MCL33
Fernando Alonso, McLaren MCL33, Esteban Ocon, Force India VJM11
Fernando Alonso, McLaren MCL33, Esteban Ocon, Force India VJM11
Charles Leclerc, Sauber C37, Fernando Alonso, McLaren MCL33

De formatie uit Woking introduceerde in Barcelona een groot upgradepakket, met onder meer een innovatieve nieuwe neus. Dat resulteerde direct in de eerste Q3-kwalificatie van het jaar. Alonso kwalificeerde zich als achtste, net achter de Haas van Kevin Magnussen maar voor de Renault van Carlos Sainz. In de race moest hij beide concurrenten laten gaan. Desondanks is Alonso zeer tevreden over de geboekte progressie. 

“We wisten dat we met deze upgrades een betere positie in de middenmoot konden bemachtigen”, sprak de Spanjaard. “We hebben een goede stap gezet. In Baku waren we acht tienden langzamer dan Renault, in China was dat negen tienden. Hier in Spanje waren we in de kwalificatie en de race even snel. Ik denk dat we Renault hebben bijgehaald, en mogelijk Haas ook. De top-3 ontwikkelt de wagens net zo snel als wij doen dus helaas is dat gat ongewijzigd gebleven. Wel komen we nog wat topsnelheid tekort om in te kunnen halen. Daar wordt aan gewerkt. We kennen de zwakke plekken van onze auto en hopelijk vinden we snel de oplossingen.”

De nieuwe neus van McLaren: Een meesterzet? 

Met medewerking van Matt Beer

Net binnen

Vorig artikel Dennis spreekt van ‘erg goed verlopen’ testdebuut bij Red Bull
Volgend artikel Ricciardo adviseert Pirelli: “Elke race de hypersoft”

Beste reacties