Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

De "grote reset" die leidde tot George Russells GP-pole in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
De "grote reset" die leidde tot George Russells GP-pole in Barcelona

24 uur van Le Mans, 08.00 uur: Cadillac leidt, Verschoor en Catsburg P1 in eigen klasse

WEC
24 uur van Le Mans
24 uur van Le Mans, 08.00 uur: Cadillac leidt, Verschoor en Catsburg P1 in eigen klasse

F1 Barcelona 2026: Hoe laat begint de race vandaag?

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1 Barcelona 2026: Hoe laat begint de race vandaag?

24 uur van Le Mans, 00.00 uur: Safety car gooit strijd weer helemaal open

WEC
24 uur van Le Mans
24 uur van Le Mans, 00.00 uur: Safety car gooit strijd weer helemaal open

F1-update: Verstappen kan kwalificatieresultaat niet verklaren, bandenchaos in Barcelona?

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1-update: Verstappen kan kwalificatieresultaat niet verklaren, bandenchaos in Barcelona?

Hamilton: "Ik heb voor de kwalificatie iets gedaan wat ik anders nooit doe"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hamilton: "Ik heb voor de kwalificatie iets gedaan wat ik anders nooit doe"

24 uur van Le Mans, 20.00 uur: Toyota breidt voorsprong verder uit

WEC
24 uur van Le Mans
24 uur van Le Mans, 20.00 uur: Toyota breidt voorsprong verder uit

Hadjar baalt na kwalificatie: "Verschil met P3 is deprimerend"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hadjar baalt na kwalificatie: "Verschil met P3 is deprimerend"

Alonso: "Het is niet goed om te juichen om P11"

Fernando Alonso vindt de elfde plaats de best mogelijke startpositie voor McLaren voor de Mexicaanse GP. De Spanjaard vond echter ook dat het geen positief signaal is om blij te zijn om het missen van Q3.

Fernando Alonso, McLaren MP4-31
Fernando Alonso, McLaren MP4-31
Fernando Alonso, McLaren MP4-31
Fernando Alonso, McLaren MP4-31
Fernando Alonso, McLaren MP4-31
Fernando Alonso, McLaren MP4-31

De Spanjaard zei al op vrijdag dat de elfde stek het ideale uitgangspunt zou zijn voor McLaren, omdat het niet snel genoeg is om verder vooraan mee te doen op het Mexicaanse circuit. Alonso had ook supersoft-banden nodig gehad om verder dan Q2 te komen en dan op die, sneller slijtende band, zou moeten starten. Vanaf de elfde plaats mag Alonso zelf kiezen op welke band hij aan de wedstrijd begint en de Mclaren-coureur was dan ook erg tevreden. Over de radio was een juichende Alonso te horen: "Ja! Fantastisch!"

Tegenover de pers gaf Alonso echter toe dat het niet bepaald iets is om trots op te zijn, om te juichen vanwege een elfde plaats. "Het is niet echt goed om blij te zijn om een elfde plaats, maar in de situatie waarin we zitten is het denk ik de beste plaats om te starten, aan de schone kant", zo verklaarde Alonso. "Een aantal races terug vochten we voor de zevende of achtste plaats en nu voor de negende en tiende, dus dan is elfde, waarbij je zelf je bandenkeuze mag maken, de beste optie. We hadden daar wel wat geluk en monnikenwerk voor nodig."

De tweevoudig wereldkampioen verwacht te gaan starten op de zachte band, al vertelde hij wel dat de baan verbeterd is en dat hij zijn opties daarom nog openhoudt. "Ik denk het wel", antwoordde Alonso op de vraag of hij of de softs ging starten. "De supersoft sleet heel hard in de trainingen en dat is dus een gevaarlijke band om op te starten morgen. Maar de baan wordt steeds beter en het gevoel op die banden ook, dus we zullen zien. Wij hebben opties en de rest van de top-tien heeft die niet, dus daar moeten we van profiteren."

Via onze F1-reporter Pablo Elizalde

 

Net binnen

Vorig artikel Vettel gefrustreerd: “Ferrari had potentieel voor eerste rij”
Volgend artikel Hülkenberg vijfde in kwalificatie: “Mijn beste ronde van het seizoen”

Beste reacties