McLaren neemt na negen seizoenen afscheid van Paffett
McLaren heeft besloten het contract van Gary Paffett niet te verlengen. De Brit behoorde onderhand tot het meubilair bij het team uit Woking, waar hij sinds 2006 als test- en reservecoureur werkzaam was.
De reden voor het vertrek van Paffett is dat McLaren volgend jaar niet langer met Mercedes-Benz samenwerkt, maar met Honda. Paffett combineert zijn testrol bij McLaren al jaren met een racezitje bij Mercedes in de DTM en is van plan om ook volgend jaar voor het automerk uit Stuttgart in de Duitse toerwagens te racen. Doordat McLaren vanaf 2015 met Honda-motoren rijdt, zijn beide functies niet langer met elkaar te combineren. McLaren-baas Jonathan Neale bedankt Paffett voor zijn inzet: "Gary is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een zeer gewaardeerd lid van het McLaren-team. Zijn technische input, zowel op het circuit als in de simulator, is enorm belangrijk geweest. Daarnaast is Gary een zeer geschikte kerel. We wensen hem het allerbeste toe."
"Ik heb erg genoten van mijn tijd bij McLaren en hoop dat zij iets aan mijn feedback en input hebben gehad", laat Paffett weten. "De engineers met wie ik heb mogen samenwerken, waren zo aardig om te zeggen dat dit het geval was. Ik heb veel vrienden gemaakt bij McLaren en ik wens ze stuk voor stuk alle goeds toe voor de toekomst. Ik zal voor McLaren blijven duimen en hoop ze volgend jaar één of twee races te zien winnen!"Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties