Overslaan naar hoofdinhoud

Gary Paffett wordt komend seizoen coureur bij het DTM-team van ART Grand Prix, die dit jaar in deze raceklasse debuteert. De oud-testrijder van McLaren moet er met zijn ruime ervaring in de Duitse toerwagens voor zorgen dat de nieuwe formatie snel op een goed niveau komt.

"Ze hebben belang bij een ervaren coureur, die het team rap op snelheid kan brengen", zegt Paffett tegen het Britse Autosport. "Ze zijn ontzettend competitief ingesteld in alles wat ze doen en hun technische kennis is groot. Ik denk dat we de strijd aan kunnen gaan met HWA, daar twijfel ik niet aan. En hopelijk winnen ze met mijn hulp snel wedstrijden."

Afgelopen seizoen werd bekend dat Paffett langer kon aanblijven bij het Duitse merk. Voor welk team de kampioen van 2005 ging rijden, was toen nog niet bekend. "Toen ik deze kans kreeg, ben ik er helemaal voor gegaan. Ik wil graag mijn medewerking verlenen aan het opbouwen van deze renstal. En ik zie kansen om deze Mercedes vooraan te krijgen", vervolgt de Brit. "Het is een stap die voordelen biedt aan ons allemaal en ik zie dit als een goede zet. 2014 was een lastig seizoen voor mij, maar deze frisse start werkt erg motiverend."

De 33-jarige Engelsman neemt plaats naast Lucas Auer, die donderdag werd bevestigd bij Mercedes. Het Franse ART kondigde vorig jaar aan met Mercedes aan de slag te gaan in de Duitse toerwagens.

Net binnen

Vorig artikel DTM houdt volgend jaar twee races op Zandvoort
Volgend artikel Glock: "Van F1 naar DTM is niet eenvoudig"

Beste reacties